Sürpriz Misafir Projesi

Sürpriz Misafir Projesi

 

İlçesi:Savaştepe

Okulu:Sarıbeyler İlkokulu

Proje Yürütücüsü Adı Soyadı:Burcu AKTAŞ – Meryem GÖÇMEZ

Görevi/Branşı:Okulöncesi Öğretmenliği

 

Projenin Adı/Başlığı:SÜRPRİZ MİSAFİR

 

 

Giriş:

         Okulöncesi A-B Şubesi öğrencilerinin ortaklaşa gerçekleştirdiği projede sorumluluk alma ve alınan sorumlulukları yerine getirme davranışlarını geliştirmek ve öğrencilerde olumlu yönde davranış değişiklikleri oluşturmak amacıyla proje için özel olarak üretilen el yapımı oyuncak hayvanlar öğrencilere emanet edilmiş, dönüşümlü olarak evlerine götürmeleri sağlanmıştır.Proje işleyişinin ve öğrencilerin yerine getirmeleri istenilen sorumlulukların açıklandığı bilgilendirme mektupları oyuncaklar eşliğinde evlere gönderilmiştir.Öğrenciler sorumluklarını yerine getirdiklerine dair fotoğraflar çekip öğretmene proje işleyişine dair geri dönüt vermişlerdir.

 

Projenin Amaçları:

         Öğrencilere Oyun yöntemiyle, ailelerin de desteğini alarak sorumluluk bilinci kazandırmak,proje içerisinde verilen çeşitli görevlerle Ağız ve Diş Sağlığına özen gösterme, Uyku düzeninin sağlanması ,Televizyon ve Bilgisayar başında geçirilen sürenin azaltılması,Okuma Alışkanlığı Kazandırılması,Düzenli ve yeterli beslenmenin sağlanması konularında öğrencilerde olumlu yönde davranış değişiklikleri oluşturulması amaçlanmıştır.

 

Projenin Hedefleri

          Projenin öncelikli hedefi öğrencilerde davranış değişikliği oluşturma sürecinde, çocuk merkezli bir yaklaşım sergileyerek yetişkinlerin müdahalesi olmadan,öğrencilerin sorumluluk almayı kendilerinin tercih etmelerinin sağlanmasıdır.Ögrencilerde gündelik hayatta yerine getirmeleri gereken sorumluluk ve gerekliliklere dair farkındalık oluşturmak ve bunu sağlarken öğrencilerin ailelerini öğretim sürecine dahil ederek gelişen davranış kalıplarının devamlılığını sağlamak hedeflenmiştir.

 

Proje Planı:

           (04.04.2022-18.05.2022) Tarihleri arasında gerçekleştirilen projede sınıf öğretmenleri arasında proje öncesi toplantı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda projede kullanılacak oyuncaklar belirlenmiş, evlere gönderilecek bilgilendirme mektupları, proje bitiminde öğrencilere verilecek Başarı belgeleri ve Sorumluluk rozetleri tasarlanmış, oyuncakların hangi tarihte hangi öğrenciye emanet edileceği listelenmiştir.Proje yürütülürken öğrencilerden gelen fotoğraflarla işleyişin kontrolü sağlanmıştır.

 

Projede Uygulanan Yöntemler:

-Oyun Yöntemi

-Gösterip Yaptırma Yöntemi

 

Projenin Uygulanması:

       Kendilerine emanet edilen Oyuncak Hayvanların günlük ihtiyaçlarını yerine getirmeleri için onlara yardım etmekle görevlendirilen Okulöncesi öğrencileri kendileri için belirlenen tarihlerde bir akşamı oyuncakla beraber kendi evlerinde geçirmişlerdir. Projede kullanılan oyuncaklar Öğretmen tarafından elde örülerek hazırlandığı için masraf yapılmamış proje kolayca hazırlanıp uygulamaya geçirilebilmiştir. Proje sırasında çocukların fotoğrafları öğrenci velileri tarafından çekilip sınıf öğretmenine gönderilmiştir. Proje bitiminde sorumluluklarını eksiksiz yerine getiren öğrencilere Sorumluluk Rozetleri ve Başarı Belgeleri Sınıf Öğretmenleri tarafından teslim edilmiştir.

Projenin İzleme ve Değerlendirmesi:

Öğretmen tarafından hazırlanan çizelge vasıtasıyla hangi öğrencinin hangi tarihte oyuncağı emanet alacağı belirlenmiş, oyuncakların sınıfa geri getirilip getirilmediğinin tespiti öğretmen tarafından yapılmıştır.Öğrencilerin sorumluluklarını yerine getirip getirmediklerinin takibi öğrenci velilerinden gelen fotoğraflar ile yapılmıştır.Proje bitiminde öğrenci velilerinden çocuklarında davranış değişikliği olup olmadığına dair fikir belirtmeleri istenmiş ve projenin öğrencilerde olumlu davranış değişikliği meydana getirdiği yönünde geri dönüt alınmıştır.Öğrencilerin projeye büyük bir istekle katılım sağladıkları ve kendilerine verilen sorumlulukları titizlikle yerine getirdikleri gözlenmiştir.

 

Sonuçlar: Proje bitiminde öğrencilerde Oyun yoluyla,dışarıdan herhangi bir yönlendirme olmaksızın,sorumluluk alma ve aldığı sorumlulukları yerine getirme bilincinin gelişmesi sağlandı.Öğrenme ortamı öğrencilerin yaşam alanlarına taşındı ve sınıf ortamında başlatılan çalışmaya Aile Katılımı sağlandı.

 

06.06.2022 244

24-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-202224-06-2022